1.Etkinlik “Saygılıyım”
Bu etkinlikle öğrencilerin verilen metin ve görseller yardımıyla saygı değerini fark etmeleri ve bu değeri kendi cümleleriyle ifade edebilmeleri sağlanmıştır. Etkinlikte yer alan metin ve görseller etkileşimli tahtada açılmıştır. Öğrencilerden metni okumaları
a) Nelere ve hangi sebeplerle saygı gösteririz? Tartışınız.
b) Saygın olduğu bilinen kişiler hangi yönleriyle bunu elde etmiş olabilir? Örnekler vererek açıklayınız. c) Saygının zaruri bir durum olduğunu düşünüyor musunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
ç) Saygının olmadığı bir yerde insan hangi durumlarla karşılaşabilir? Tartışınız.
Sorularını cevaplamaları istenmiştir.
Öğrencilerden görselleri incelemeleri istenmiş ve görsellere göre nasıl saygılı olduklarını gösterebileceklerini belirtmeleri istenmiştir. Verilen cevaplar paylaşılmıştır.
Etkinlik sonunda kontrol listesinin doldurulması sağlanmıştır.
Kavram olarak öğrencilerin saygı değerini fark edebilmeleri sağlanmıştır.
2.Etkinlik “Saygı Neydi?”
Bu etkinlikle, öğrencilerin saygı değerini fark ederek kendi cümleleriyle bir tanım oluşturmaları sağlanmıştır. Bilgi grafiği ve tablolar etkileşimli tahtada açılmıştır. Öğrencilerin ilgili kısımları tartışmaları sağlanmıştır.
Kontrol listesinin doldurulmasına rehberlik edilmiştir.
Saygı kavramının tanımını yapabilme amacına ulaşılmıştır.
3.Etkinlik “Ya Olduğun Gibi Görün Ya Göründüğün Gibi Ol”
Bu etkinlik, öğrencilerin sosyal medya kullanırken kendine ve başkalarına saygılı davranma becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. Metin etkileşimli tahtada açılmıştır. Öğrencilerden metni okumaları ve soruları cevaplamaları istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin öz saygının önemli ve gerekli olduğunu fark edebilmeleri sağlanmıştır.
4.Etkinlik “Sıfır Atık”
Öğrencilerin doğaya zarar veren atıklarla ilgili bilinçlenmeleri, doğayı korumaları ve doğaya saygı duymalarına yönelik farkındalık kazanmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Bilgi grafiği etkileşimli tahtada açılarak incelenmiştir. Öğrencilerin soruları cevaplamaları istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin doğanın dengesini bozacak müdahalelerden kaçınmanın doğaya saygının bir gereği olduğunu fark edebilmeleri sağlanmıştır.
5.Etkinlik “Özür Dilemek”
Öğrencilerin özür dilemesi gereken hususları fark etmeleri ve insana saygının bir sonucu olan özür dileme becerisini geliştirmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlik etkileşimli tahtada açılmıştır. Metin okunmuş ve öğrencilerin soruları cevaplaması sağlanmıştır. Öğrencilerden saygı sınırlarının ihlal edildiği örnek durumlarda empati yaparak soruları cevaplamaları istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir
Öğrencilerin hatalar yaptıklarında bu yaptıkları hataları fark ederek düzeltebilmeleri için harekete geçebilmeleri sağlanmıştır.
6.Etkinlik “Doğaya Saygı Kendime Saygı”
Öğrencilerin verilen metinden hareketle ülkemizdeki doğal varlıkların korunmasına yönelik çözüm yolları geliştirmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlik etkileşimli tahtada açılmıştır. Metin okunmuştur, öğrencilerin soruları cevaplaması sağlanmıştır. Öğrencilerden gruplara ayrılarak doğal güzelliklerin korunması ile ilgili alınacak tedbirleri belirlemeleri istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin doğal güzellikleri koruma konusunda çözüm yolları geliştirebilmeleri sağlanmıştır.
7.Etkinlik “Saygılarımı Sunarım”
Öğrencilerin saygı değerinin farklı boyutlarını günlük hayatla ilişkilendirerek kendi yaşantılarından örnek verebilmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlik etkileşimli tahtadan açılmıştır. Öğrencilerden saygı değerinin seçtikleri alt boyutuyla ilgili düşüncelerini arkadaşları ile paylaşmaları ve bir slogan belirlemeleri istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir
Öğrencilerin saygı değerinin çok boyutlu olduğunu fark edebilmeleri sağlanmıştır.
8.Etkinlik “Sevginin Ön Koşulu Saygı”
Öğrencilerin büyüklerine duydukları sevgiyi gösterebilmenin ön koşulunun onlara saygı duymaktan geçtiğini fark edebilmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlik etkileşimli tahtada açılmıştır. Öğrencilerin yönergeler doğrultusunda etkinliği takip etmeleri sağlanmıştır.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurulmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin sevginin temelini saygı değerinin oluşturduğunu fark edebilmeleri sağlanmıştır.
9.Etkinlik “Çok Geç Olmadan”
Bu etkinlikte, öğrencilerin doğaya karşı saygılı olmalarının gerekçelerini fark etmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin etkinlikte yer alan görselleri incelemeleri ve görseller hakkında konuşmaları sağlanmıştır. Karekodda verilen video öğrencilere izletilmiştir. Öğrencilerden metni okumaları, soruları sözlü olarak cevaplamaları ve doğaya saygı konulu kısa film çekmeleri istenmiştir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin çevreye saygılı olmanın doğaya katkılarını fark edebilmeleri sağlanmıştır.
10. Etkinlik “Komşuya Saygı”
Bu etkinlikle, öğrencilerin kişisel alana saygının ve komşu haklarının önemini fark etmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlik etkileşimli tahtada açılmıştır. Metinler okunarak öğrencilerin sorulara cevap vermesi sağlanmıştır. Öğrencilerin okul dışında yürütecekleri görevler dağıtılmıştır.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin komşu hakları konusunda dikkat edilmesi gereken durumları fark edebilmeleri sağlanmıştır.
11.Etkinlik “Daha Temiz Bir Dünya İçin Görev Alıyorum”
Bu etkinlikle; öğrencilerin aile içinde sorumluluk kazanmaları; kendine, ailesine, ülkesine ve dünyaya karşı görevlerini yerine getirmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Etkinlikle öğrencinin evsel atıkları etkin bir şekilde ayrıştırması sürecinde aile içinde sorumluluk almaları sağlanmıştır.
Kontrol listesinin öğrenciler tarafından doldurulmasına rehberlik edilmiştir.
Öğrencilerin sosyal sorumluluk davranışlarını aile içinde yerine getirebilmeleri sağlanmıştır.
Adres:
Zara Anadolu İmam Hatip Lisesi Ahmet Başyurt Mah. Orhan Gazi Cad. No 2/1 ZARA SİVAS
Telefon
3468161192